I have......

Ett stort problem med Lady!
Jag kan inte galoppera på en volt utan att Lady går om kull eller att hon viker av och sktar ner i hörnerna osv....
Och sedan så när man kommer mot ett hinder så kan Lady inte typ mäta in avstpndet för att hon kommer jätte fort mot hindrenmen hon hoppar av antingen för tidigt eller för sent och så går de så fort oxå ! ;(
Har ni tips på hur man ska träna? Ojj! ja glömmde nästan berätta de problemmet som nog är jobbigas och värst! ;(
Om Lady och jag T ex galopperar i ett ridhus och Lady "Råkar" skvätta upp grus på väggarna så vågar hon inte gå nära de stället eller den sidan mer !
Och sedan så skulle jag komma på ett hinder med vatten matta under och då blev hon jätte rädd för det men de va inga som helst problem att leda henne över men när någon satt på! ja nej då skulle hon minnsan inte över!? någon kunnig måste hjälpa mig asså!
// Ellen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0